Hasan Kalyoncu Üniversitesi Medya Topluluğu Başkanı Aycan Akçil, Yardımcısı Rana Yetişkin ve Arş. Gör. Leyla Turğal koordinasyonunda gerçekleşen “Dijital Medya ve Kültürün Buluşma Noktası: Gençlerin Kadrajından Kültürel Aktarımlar” adlı proje başarıyla tamamlandı.
Üniversite Öğrenci Toplulukları İş Birliği ve Destek Programı (ÜNİDES) kapsamında desteklenen projeye Tokat Gaziosmanpaşa Üniversitesi, Fırat Üniversitesi ile Gedik Üniversitesi’nden topluluk öğrencileri katılımcı olarak dahil oldu.
İletişim ve medya alanlarında öğrenim gören öğrencilerin dijital medya içerikleri üretme konusundaki becerilerini geliştirmeyi ve kültürel mirasın dijital anlatım araçlarıyla genç kuşaklara aktarılmasını hedefleyen projede; öğrenciler üç haftalık yoğun bir eğitim ve uygulama sürecinden geçti. Proje süreci boyunca gençlerin dijital içerik üretimleri kültürel bir köprü işlevi gördü. Katılımcılar, yaşadıkları şehirlerin kültürel mirasını yansıtan özgün videolar üreterek hem kendi anlatım becerilerini geliştirdi hem de kültürel değerlerin dijital ortamda aktarılmasına katkı sağladı.
Proje kapsamında ilk hafta, alanında uzman akademisyenler Dr. Öğr. Üyesi Bilge Kalkavan, Dr. Öğr. Üyesi Mehmet Fatih Eminoğlu ve Dr. Öğr. Üyesi Batu Duru tarafından çevrim içi kültürel göstergeler, dijital medya okuryazarlığı, içerik üretim süreçleri ve dijital platformlarda etkili kültürel anlatım konularında eğitimler verildi.
Ayrıca; farklı üniversitelerden danışman akademisyenler olarak projeye destek veren Tokat Gaziosmanpaşa Üniversitesi’nden Arş. Gör. Vildan Keleşoğlu Bayrakcı, Fırat Üniversitesi’nden Doç. Dr. Feridun Nizam ve İstanbul Gedik Üniversitesi’nden Dr. Öğr. Üyesi Yeter Beriş, öğrenci topluluklarının koordinasyonu ve yönlendirilmesi süreçlerinde etkin rol aldılar.
İkinci haftada ise katılımcılar, yaşadıkları şehirlerin kültürel mirasını yansıtan 3-5 dakikalık kısa tanıtım videoları hazırlayarak edindikleri teorik bilgileri sahaya taşıdılar.
8-9 Temmuz tarihlerinde proje ekibi Gaziantep’te bir araya gelerek, Gaziantep’in kültürel değerleri şehir gezisiyle yerinde gözlemlendi ve her bir katılımcı kendi kadrajından özgün çekimler yaptı. İkinci gün ise Hasan Kalyoncu Üniversitesi İletişim Fakültesi Cep Sineması’nda katılımcı öğrencilerin hazırladığı videolar, alan uzmanları eşliğinde izlenerek değerlendirildi.
Projenin çıktıları arasında öğrencilerin dijital hikâye anlatıcılığı, içerik üretimi, ekip çalışması, kültürel duyarlılık ve medya okuryazarlığı alanlarında farkındalıklarının ve yetkinliklerinin arttığı gözlemlendi. Katılımcılar, teorik ve uygulamalı süreçler sayesinde yaratıcı ifade araçlarını daha bilinçli kullanmayı öğrendiler.
Bu süreçte gençler, kültürü geleceğe taşımak için güçlü kadrajlar oluşturarak ürettikleri içeriklerle hem kültürel mirası dijital ortamda belgelediler hem de anlatı dilini geliştirdiler. Proje, dijital medya araçlarını kullanarak kültürel mirasın yeni kuşaklara aktarılmasına katkı sağlarken, iletişim öğrencilerinin mesleki becerilerini ve yaratıcı ifade yeteneklerini önemli ölçüde güçlendirdi